lauantai 18. elokuuta 2012

Entrance










Yläkuvassa on Maaria Wirkkalan teos 
Entrance to Exit I, Berliini 1991.

Olen katsellut sitä pitkin päivää, ihaillen,
viipynyt mietteissäni, kaikessa rauhassa.

Sain siipipostia, ystävältä.
Ihmeellistä, kun yhtäkkiä onkin 
paljon, paljon siipiä, ihan minua varten.
Niitä olen ajatellut, siipien tarvetta,
sitä, miten siipien alle saisi ilmaa, pääsisi vahvaan lentoon.
Voisi se olla sellainen keveäkin lento, 
sellainen, mikä vahvistuisi sitten matkan edetessä,
ilmava kuitenkin, ja hyvissä tuulissa kannattaisi lentää.

Nyt tuulet puhaltavat pehmeästi ja lupaavasti,
ja paljon merkkejä, hiljaisia kuiskauksia on ilmassa.
Kertovat, jos kuuntelen. Tänään olen ehtinyt kuunnella.
Ja miettiä lentoreittejä.









 
 

 



9 kommenttia:

  1. Miettiä lentoreittejä.

    Noista kahdesta sanasta tuli mulle ihan varmuus. Varmuus siitä, että sinun siivet kantavat, löydät oikean reitin ja tuuli on hyvä, se kantaa. Hyvä mietintäpäivä rauhassa, sellaisen tarvitsee.

    VastaaPoista
  2. himalainen! Niin se on, mietintäpäivät on hyviä olemassa, tarpeellisia. Kiitos, kuulostaa niin hyvältä tuo sana varmuus. Lohdulliselta. Kiitos.

    VastaaPoista
  3. Siipiposti kuulostaa ihanalta.

    Tästä merkinnästä tuli mieleeni Harmajan Lento-albumi. Hieno, kaunis levy.

    Siltä löytyy vaikka tällainen laulu:

    http://www.youtube.com/watch?v=BbBvu36fl5M

    VastaaPoista
  4. Olet ansainnut jokaisen siipiparin sinä suloinen!
    Minulla taitaa olla siipien kaipuu. Selkä selätti ja katkoi siiventyngätkin.
    LEntoreitteihisi kantavuutta ja voimaa, sopivasti kepeyttä!

    Voi hyvin.
    Kunhan tästä tokenen, ehdottelen niitä lenkkitossutreffejä....

    VastaaPoista
  5. Siipiposti kuulostaa suloiselta ja lennokkaalta. Jos minä olisin eläin, olisin ihan varmasti lintu. Olisi niin hienoa osata lentää. Nyt sitä voi lentää vain mielikuvituksessa ja kuvainnollisesti - ja sekin on jo upeaa.

    VastaaPoista
  6. hyvä vuosi! ( jos ei paras, minulle :)) siis tuo maarun 1991. taiteilijakin ja teos. ymmärrän hyvin.
    veit minut muistoihini. että semmoinen siipiposti!
    kiitos taas kultainen!
    ja hyviä lentoja!

    VastaaPoista
  7. ååh beautiful again. and about signs. always my eyes for them...when the minds not clouded..! love your writing so much. gave me feelings I needed today. thanks you..*
    and thanks so much for your words. made me so happy. I´m sure your tree is there. if you look..

    love Lycke

    VastaaPoista
  8. Ilona! Oli ihana saada sellaista postia. Kiitos vinkistä, kuuntelen. Jo nimenä tuo Lento on lupaava :)

    tinttarus! Lenkkitossutreffit, ne meillä on jonakin juuri sopivana hetkenä :) Mä olen nyt jossakin vatsapöpössä, kotona tänään. Huoh.

    Kyllä ne siivet vielä sieltä löytyvät ja kasvavat, uskothan! Kiitos sinulle, lempeitä tuulia ja toipumista!

    Kirjalijatar! Niin on. Hyviä, avaria lentoja :)

    VastaaPoista
  9. Ritva! Ihana :) ole hyvä, siipipostia suuntaan jos toiseenkin, aika suloista! Viehätyin tosi paljon tuosta teoksesta, niin vapautta ja rohkeutta täynnä. Kiitos, sinulle.

    Lycke! Signs are important :) Yes, the tree must be here :) Thanks again, very much.

    VastaaPoista